söndag, november 15, 2015

nationella löjddagen

Vilken fantastisk dag!
Elin Jantze, bloggaren bakom med nål och tråd och med det finaste broderi jag sett och som jag skulle vilja stjäla om jag kunde (och vågade, jag tror att Elin är rätt stark), bjöd idag in till nationella slöjddagen (igen).



Rummet innanför 50-talsneonskylten "snabbköp" fylldes med en massa trevligt folk, fika och - såklart slöjd! Där fanns ett bord för plåtslöjd, ett bord där det flätades korgar av kartor (under viss frustration när remsorna gled runt) och broderades budskap, här och där plockades stickningar fram bland alla andra material, och mitt på golvet tronade den täljhäst och täljarna runtomkring fyllde golvet med spån lossade från blivande skedar och hårnålar.

Jag åt stora mängder kokostoppar, fick lära mig vika klassiska julstjärnor och blev hooked på att fläta korgar. Några varv på walnuss ärmar blev det också. Tack Elin för en grym dag!

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Låter underbart!

med nål och tråd sa...

Vilka fina bilder, jag glömde helt att fota. Jätteroligt att träffa dig efter alla år

Kerstin sa...

Vilken fantastiskt bra idé! All slöjd på en gång. Låter jättekul.