lördag, januari 18, 2014

pippilotta


De här gillar jag! Det är alldeles för sällan som jag tvåändsstickar, trots att jag är förtjust i både strukturen och kruset -det här är faktiskt bara mitt andra tvåändsstickade projekt någonsin, mitt första var ett par vantar som stickades för nästan 3 år sen. Jösses.

Känns som att jag har lite slöjdbikt på bloggen, först det där om att jag inte har några stickade tröjor som jag använder (utom en) och nu detta. 


Bäst tycker jag om mönstret på halvvantarna, mina favoritfärger i ett enkelt randmönster (men meck på hög nivå med 3 olika färgkombinationer! Vitt-vitt, rött-vitt och turkost-vitt, många nystan att hålla reda på) som påminner om pippitröjor, cirkus och cykelturer på grusiga vägar. Med snön fallande runt oss lägger jag tillbaka dem i korgen i väntan på månader vi har framför oss och värmer mina fingrar igen.

Garn: Olika snuttar, antagligen Kampes allihopa
Stickor: nr 2½
Mönster: Eget, rackarns nöjd med tumkil och passform, även om de är aningens trånga över fingrarna. Början och avslut med röd kant och två rader med krus.

6 kommentarer:

miastick sa...

Åh vad fina!!!
Jag vill så gärna lära mig tvåändssticka- tänker att det krävs en helgkurs på heltid, och när har jag en ledig helg... typ aldrig. Men nån gång ska det bli av.

Anonym sa...

Oj, oj så fint med tre färger. Bra jobbat att hålla reda på alla nystan.

Monstermønster sa...

Knallfine! Skikkelig friskt og deilig fargevalg.

med nål och tråd sa...

Gah, galet så fina de blev

Manduzana stickar sa...

Men, så himla fina halvvantar!

Guro sa...

Så nydelig! Vakre bilder tar du også. Kjenner at jeg er veldig glad for å kunne følge deg her på bloggen :)