måndag, januari 28, 2013

hejdå jobbet!

Ett speciellt välkomen hit till er som hittat hit från Pickles! Vilken fantastisk respons jag har fått för vantarna och mössan, vad fina ni är! Det är helt klart märkligt att läsa alla fina saker som både ni och Pickles skrivit, jag känner mig så priviligerad i att ha fått delta i inspirationsstafetten! En jätterolig idé från dem, och jag är redan otåligt nyfiken på kommande bidrag. Tyvärr kan jag inte säga vilka jag skickat stafettpinnen vidare till -det är hemligt :)

Idag var det min sista sista dag på jobbet som jag haft i nästan tre år och det var avtackning och fika och blommor och present och tal från både mig och chefen, jag har gått omkring i ett rus av både vemod och glädje hela dan. Jag har tidigare bestämt mig för att inte skriva här om vad det är för jobb jag har haft och det envisas jag med nu också. Men det har lärt mig så otroligt mycket, det har utmanat mig och fått mig att växa, upptäcka vad jag gör allra bäst och det har visat mig vilken väg jag vill gå framöver. Och jag har skrattat så himla mycket!


Det känns både vemodigt att lämna och samtidigt tryggt att veta att jag lämnar arbetet i goda händer. Och det var omöjligt att låta bli att gå ut genom jobbdörrarna med ett leende i hela ansiktet för allt det fina som jag fått i ord, uppskattning och peppning under de här tre åren och idag. Jag skrattar högt för mig själv på bussen när jag minns vad min sköna kollega i Tanzania skrev till mig efter att jag berättat att jag skulle sluta; It is so sad to hear that you are leaving. Hopefully your successor will perform better. *

Kram på er alla!
Nu blir det hantverkande och studentliv för allt jag är värd.

* Alltså, om nån blev orolig så menar han inte som det låter, i swahili funkar komparativ (bra bättre bäst) på lite annat sätt, så därför blir det roligt i våra öron! 

Inga kommentarer: