lördag, oktober 27, 2012

du måste va sjuk

Förkylningsdemonerna kastade sig över mig och håller just nu som bäst på att kalasa på min hals, mina lungor, näsa och ögon. Fredagen blev en sjukdag hemma i soffan och idag ser ut att gå samma öde till mötes. Det är jättefint väder ute, så kanske vågar jag mig ut på en promenad i pensionärstakt om hostan tillåter. Men prio ett är att bli frisk snabbt som attan eftersom det är rakubränning imorgon, och det kan jag inte missa! *Bli frisk bli frisk bli frisk*

För att fördriva tiden stickar jag och fäster trådar, vilken tydligen i mitt sjuka tillstånd var en alldeles förträffligt lagom upphetsande aktivitet. Så plötsligt finns en liten hög färdiga projekt att blogga framöver.


Ps. Tack för alla komplimangerna om både mössorna och tröjan med vågmönster (det blir mitt ord för "scallops")! Tänkte göra ett enkelt mönster på mössorna, och om jag orkar på tröjan också, framöver, så det är bara att hålla utkik.

Några av er undrade vad jag använt för grått och gult garn i tröjan, det grå är mitt vanliga 2-trådiga Kampes köpts från hemslöjden, och det gula är också det tvåtrådigt ullgarn men jag kan inte komma ihåg vart jag köpt det! Synd, för jag gillar färgen. Jag höpte en härva liknande garn från Borgs vävgarner när jag var på syfestivalen för två år sedan (man kan se det i det här inlägget), men den härvan har jag fortfarande kvar oöppnad. Så, ett litet mysterium är det. Kanske är också det här garnet från Kampes?

Inga kommentarer: