torsdag, oktober 25, 2012

älskade öronlappar

Om morgnarna är taken matta och glittrande av frost. I minusgrader cyklar jag till jobbet och är glad över stickad tröja, stickad sjal, stickade vantar, stickade sockar och -stickad mössa. Det här är en skön tid på året! Det här är min allra allra bästa mössa just nu, stickad i slutet av sommaren men framtagen först nu.


Mössan har små öronlappar som gör att den sitter jättebra, och framförallt gör att jag inte behöver frysa om örsnibbarna. Bästa skönaste mössan!

Mönster: Grantham (gratismönster på ravelry)
Ändringar: Anpassade till tjockare garn och stickor och skippade den lilla snodden
Stickor: nr 5
Garn: Ett tjockt, rejält och tyvärr anonymt garn jag fått i present för länge sen

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Fint som snus! (dock så... tycker jag ju inte snus är fint men asså du förstår säkert...)

Fuglemamma sa...

Den så herlig ut! Og så lurt med litt ekstra lengde over ørene.

annasaviga sa...

Superfin! Blev så förtjust i den att jag nu gjort en egen. Även jag hoppade över knoppen på toppen. Gillar mössan mycket och tackar för inspirationen!

Futu sa...

Ser ut att vara en mysig mössa. Och vilken fin bild på dig!