söndag, september 04, 2011

allt i min korg

Sommarens långa ledighetsstickning och spinning är ett minne blott, och projekten får växa i en långsammare takt. En mössa i mitt första egenspunna garn har tagit form och klarat eldprovet på morgoncyklingen till jobbet. Den ska fotas och bloggas så fort jag känner mig lugn och snygg nog.

Jag håller på med en virkad korg av fult gammalt loppisgarn som jag vill bli av med (man kan ju liksom inte slänga garn!). En möbius har fastnat eftersom rundstickan som den stickas på är så dålig. Ett par sockar av londongarnet har också stannat av eftersom jag inte tror att de kommer bli använda, så det ska tänkas om, göras om. Och den där evighets-mormorsrutefilten ska vi inte ens prata om. Eller den där sjalen som ska repas upp och göras om.

Många nya projekt tumlar runt i mina tankar, men jag är för trött över jobbstart och förkylningen som aldrig gick över för att göra något av dem. Så jag stickar vidare på mitt hemliga projekt.



1 kommentar:

Julia sa...

Och jag står för en gångs skull utan påbörjat projekt, hur ofta händer det? :) Men då kommer det svåra, vilken av alla idéer ska man börja med? :)