måndag, januari 14, 2008

té är för veklingar

Undertecknad var idag på stan på jakt efter hälsokostbutik med bra té. Tog sikte på en affär som jag tyckte såg hälsokostig ut och klev frimodigt in. Och i samma sekund som dörren plingande stängdes bakom mig insåg jag mitt fatala misstag. Jag hade klivit in i en muskelknutte-affär. Alltså inte en affär som säljer muskelknuttar, utan en affär för muskelknuttar som vill köpa enorma tunnor med muskleknutte-vitamin-godis-anabola.
Biffiga killen bakom disken stirrade värderande på mig. Skulle inte tro att jag klarade den besiktningen.
Eftersom min kropp inte har insett det min hjärna nyss förstod så står den ändå kvar och piper fram ; "-ehh, har ni téer?". Biffiga killen ler överlägset bland alla plasttunnor med muskelknuttegodis och svarar -"nehej, det har vi inte". Och sen skrattar han.

2 kommentarer:

Emma Nordung sa...

Jag skriver det inte ofta, men här kommer det: ROFL!

Anonym sa...

Aj vad pinsamt! Hade det varit jag hade jag dött av hjärtsnörpen! Stackars lilla fröken ;)