tisdag, november 11, 2014

en sill på tåget

-Hej, är det du som är fröken c?

Förra helgen hängav jag mig åt en väldig massa timmars tågåkande. När jag stod på en av alla perronger som jag skulle stå på hörde jag det där och svarade förvånat att det är jag som är det (jag har liksom lite hunnit glömma bort att bloggen under sin mesta livstid hetat så).


Hon som frågade var Sillen stickar! Ja, eller Cilla då. Vi hade spontan stickjunta mellan Emmaboda och Alvesta och hann fika hallongrottor (tack!), prata om pågående projekt och jag visade lite snabbt grunderna i tvåändsstickning. Tack för att du sa hej Cilla -fram för fler spontana stickmöten!

Under den helgen åstadkoms i övrigt en ny tumme på de slitna och lite skitiga favoritvantarna. Bra. Jag vill försöka bli lite bättre på det där att lappa och laga och inte bara sticka nytt hela tiden... Så nu håller de åtminstone fram till nästa par stickas.

1 kommentar:

Sillen stickar sa...

HEeeeeeej! TACK själv såå himla roligt att träffa dig. Å dessutom få lite tid att fika och prata stickning.
Det gjorde mig glad.
Vi ses igen nån gång somewhere...på en tågstation eller någon annanstans. Å så kan vi höras på bloggen!
:-) Ha skön helg! Kram! Cilla