söndag, mars 03, 2013

ovilliga lera

Vissa dagar vill det sig inte och jag undrar vad det egentligen beror på. Jag har njutit av drejandet som gått framåt liksom av sig självt ett tag nu och det kanske var läge för en dålig dag för att hålla hybrisen på rimliga nivåer. Igår var en sådan dag. Försök efter försök hamnade i återvinningsskålen igen, gnöl vad trist det är.

Tillslut fick jag i alla fall till några koppämnen och ett par större skålar och tänkte att det var lika bra att sluta då, så då gick jag hem igen genom solsken och fågelkvitter och kände att det kanske var en ganska bra dag ändå. Det hör väl också till hantverket antar jag, att handskas med dåliga dagar och ovilligt material och att det kanske faktiskt inte betyder just mer än att det var en dålig dag.

4 kommentarer:

Hanne-Kristine sa...

We all have those days... Some sunshine helps ;) You bowels are looking great, do you sell them?
All the best, Hanne-Kristine

Knitarina sa...

Så fint!
Avundas dig förmågan att få leran dit du vill. Har testat för länge sedan, men den levde liksom sitt eget liv...

Eva-Karin sa...

Sånna dagar är jobbiga! men du får se det som en dag när du har lärt dig massor om lerans begränsningar. Blir bättre nästa gång!

Sigrid sa...

Begynte å lese bloggen din på grunn av strikkingen, men når jeg ser kjeramikkinleggene dine får jeg nesten lyst til å begynne med det også. Du lager mye flott.