fredag, december 14, 2012

frid och fröjd

Nu har jag frid i själen igen! Beslut är taget, kurser valda och tackade ja till och allt känns bara så himla bra. Jag valde den sköna vägen, den som ger mig ro fastän den kanske är en termin längre än det andra alternativet. Men vad gör det egentligen, det är ett val som gör mig glad och låter mig få tid till vänner, hantverk, keramik och dans. Och det är också viktigt. Jag kommer läsa miljö till våren och som en bonus hittade jag världens finaste extrakurs också; Utomhuspedagogik vinter -hur bra är inte det! Det passar för en blivande naturkunskapslärare, eller hur?

Det firar vi med två hyacinter i handgjorda krukor. De råkar också vara uttryck för samma process som den jag just haft kring studierna, först känns det inte alls bra utan bara motigt och sorgligt (de verkade för små, ogillade modellen / studiegången kändes fel och lång väg av osäkerhet) men sedan, i annat ljus och när det fått ett innehåll, visar det sig vara riktigt riktigt fint.

7 kommentarer:

Futu sa...

härligt att du hittat något roligt att läsa! miljö och utomhuspedagogik låter ju super :-)

marremorr sa...

Skönt att du hittat ett bra alternativ! Lycka till!=0)

Så bra hyacinterna passar i dina fina krukor!

Ostickat sa...

Fina krukor å blommor, hyacinterna är riktigt fina u knopp med :-)

Tack igen för sjalen, har genast blivit en favorit :-) Petfekt att breom en ond axel!

Anonym sa...

good girl!
och krukorna är väldigt fina.

Tuvilda sa...

Men grattis! Väldigt fina krukor också :)

Ananas sa...

Yey, skönt att höra. Utomhuspedagogik låter ju riktigt spännande!

Cecilia N sa...

Skoj!

Och kul att vi kastbyter inriktning. (Även om jag inte hade biologi.)