lördag, juni 30, 2012

beslut


Jag har tagit det nu tillslut, beslutet. Och jag måste skriva det, säga det, konstatera det, repetera det högt och tyst, virtuellt och vardagligt, för att få det att bli riktigt, sjunka in och gå att tro på, våga lita på, få bort den där fegheten som alltid vill ha osäkerheten som sista utväg.

Under våren har jag grubblat, läst, diskuterat, rannsakat och kastat runt mina tankar bland människor i min närhet, till och med hintat om det på bloggen nån gång i processen. Jag är en sån som måste tänka högt. Hittat problem och utmaningar, formulerat vad jag vill, stakat ut en väg som jag vill gå just nu. Den kommer att ta mig bort från fast jobb och lön, till böcker, nya tankar och nya ämnen, en ny examen. Och det känns spännande på både det läskiga, hisnande och fantastiska sättet.

10 kommentarer:

Ulrika sa...

Heja dig!! :-)

Iréne JB sa...

Kan bara säga grattis och lycka till!

Anonym sa...

det är 100% uppenbarligt att du ska göra det, det syns liksom från alla håll även för nån som jag, som inte känner dig alls :) Good luck!

Saras pyssel sa...

Spännande! Det skulle vara roligt att höra vad det blir - när/om du känner dig redo att berätta!

Annika sa...

Så spännande, grattis!

Jo sa...

Spännande! Lycka till!

Ilsefin sa...

Härligt att läsa! Lycka till!

Clara sa...

Vad spännande! Heja dig!

Ulrika sa...

Det låter spännande! Och så modigt av dig att byta! Jag är säker på att det kommer att gå bra, du verkar så övertygad och motiverad nu!

Cecilia N sa...

Jättespännande!
Är det nåt i samma riktning som tidigare eller nåt helt annat?