torsdag, januari 26, 2012

begränsningar


Även fast inget färdigt projekt synts här på bloggen ännu så går mitt projekt 12 under 2012 framåt med god styrfart. Och jag tycker att det är hur roligt som helst! Idéerna är långt många fler än de som finns i min lilla inspirationslista, och det känns som att de aldrig komer ta slut. Inte innan garnet gör det i alla fall.

Jag tror att det är bra för mig att ha begränsningar. Inte för att jag annars riskerar att springa iväg och köpa garn för hela lönen (jag är inte riktigt sån). Utan för att jag fastnar i alla kreativa beslut om detaljer och -inte minst för min del- beslut om vilket garn jag ska köpa (för jag tror ofta att jag behöver köpa nytt garn till projektet jag har drömt fram). Och då blir allt så svårt och utdraget. Så att då begränsa mig till min egen garnkorg, som ju faktiskt innehåller en hel del trevliga garner, är tydligen jättebra för både kreativitet, plånbok och ro i själen.

Kanske kan jag leva hela året på garnkorgen? Det vore spännande att se hur långt jag klarar mig. Vid senaste titten ner i korgen fiskade jag upp blandade entrådiga garner som jag köpte på loppis i höstas. Tänker att de ska bli någon sorts tubkrage.


Inga kommentarer: