måndag, augusti 22, 2011

köptköpt

Det var galet svårt att välja vad jag skulle köpa på Handweavers studio. Det fanns så mycket (Yak!) och jag ville ha lite av allt. Men genom nån form av plötslig självbehärskning köpte jag inte alls mycket, med hjälp av mantrat -du-ska-faktiskt-spinna-allt-detta-på-en-liten-slända. Så jag tog det jag absolut ville ha, och så lite extra som jag inte kunde motstå..

Det blev 200g vit bfl (Blue-faced Leicester) som jag hört mycket gott om, 100g mörkbrun och 100g brå alpaka som jag gillat att spinna tidigare, och en massa små nystan färgad merino på ca 20g styck. Min tanke är att spinna ihop rött, rosa och orange till ett, och sedan de olika bå nyanserna till ett -spänd på hur det blir! Sen, för att det var helt omöjligt att motstå, köpte jag två små kuvert med färgat silke i flammande röd-råsa-orange-guld! Nu bor min ull i en fin randig kartong från loppis bredvid garnkorgen.

Från I Knit blev det bara två socknystan som jag precis påbörjat en stickning i.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Å så mycket fint! Jag längtar efter att spinna lite mer igen och att lära mig massor mer. Hoppas att jag får tid till det snart. Din London-resa måste ha avrit toklyckad!

Emmy sa...

Finfina fibrer. Med dem får du härliga stunder tillsammans med sländan. och jag ser fram emot att få se finfint garn sen.