söndag, april 25, 2010

besök


Ett besök på Hemslöjden i hufvudstaden, Hemslöjdsbutikerna är mina absoluta favoriter när det gäller garninköp, och väskan var lite fullare med garn när jag gick ut därifrån. Tre härvor vanligt vitt tvåtrådigt -jag har lyckats sticka upp de tio härvor mina föräldrar gav mig till att växtfärga (växtfärgade eller färgade på något annat sätt blev de dock aldrig), och behövde fylla på lite. Sedan två härvor i en fantastisk gulfärg, jag funderar på en variant av den otroligt fina koftan som
silver o pulver gjort, men i ull istället. Sist av allt raggsocksgarn i en helt ljuvlig röd-rosa-orange blandning som sjunger om vårblommor och hallonsorbet i solen.

3 kommentarer:

Viffla sa...

Grattis till sländvinst! Maila mig! : D

Sjömans-Elin sa...

Grattis till vinsten hos Viffla! :)

maria carlander sa...

what!!? menmen, fantastiskt! *själaglad*