torsdag, april 09, 2009

dagens prognos: grått men glatt

För att spegla vad vädret håller på med utanför mitt fönster kommer här en serie bilder, jag ger er: trio i grått.


Det var sjuuukt spännande på ett väldigt vardagligt vis (inte spännande som att hoppa bungyjump utan gummiband eller åka motorcykel i puckelpist, utan mer vanlig-torsdagsspännande liksom) att prova den ärmlösa koftan med nymaskad kant. Och den sitter som en schmäck!
Stolt som en höna på vårkanten ska jag nu bara ge koftan ett par ärmar och sen är det vårjacka på för då har jag världens varmaste ulltröja under.

5 kommentarer:

sonja sa...

Det blir så fint allt du gör! Där jag bor kan man ha vårjacka med t-shirt under och sitta på uteservering efter jobbet :-). Men inte idag tyvärr....

ANNEPÅLANDET sa...

Åh, den ble fin! Jeg driver og strikker Garter Yoke Cardigan - den er ganske lik. Men jeg gikk tom for garn midt i påsken, så nå blir det pause.
God påske!

Stitchordie sa...

jättesnygg! verkligen!

Ulrika sa...

Å så fin!!
Vad är det för garn?

maria carlander sa...

tack alla! Jag blir själv riktigt nöjd, och den ska nog bli använd ordentligt när den fått ärmar..

Tzeni: Tack för alla kommentarer du lämnar! jag har försökt ge kommentarer tillbaka till dig men inte lyckats.

Ulrika: det är vanligt uschligt men helt fantastiskt fyrtrådigt ullgarn (helt märkeslöst) på härva, 35 kronor hektot. Det är över förväntan mjukt, och rejält på nåt sätt.