onsdag, februari 04, 2009

prickar to the people!

Mer! Fler! Större!
Jag la in vaxduk i symaskinen och hittade ett nytt favoritmaterial. Fyra små necessärer för tandborstar, trådrullar, småsten eller vad man nu kan tänkas vilja ha i dem.
Duk från Åhléns, dragkedjor från second hand.


Av prickigtyget som blev över från påsväskan sydde jag enklast möjliga glad-sjalen. Tyget är helt fantastiskt, som glädjepiller. Fast röda. Och prickiga. Som man virar runt halsen. yea...


Så började jag en ny stickning också, istället för att göra vettiga saker. Tro vad den ska bli?

4 kommentarer:

Clara sa...

Sånadär necesserär är ju precis vad jag letat efter! Att jag inte tänkt på att sy själv, jag som älskar vaxdukstyg... Tack för tipset!

Vad den nedersta stickningen ska bli har jag ingen aning om, men det är ju mosstickat så det måste ju bli nåt fint!

Elin sa...

och fina prickiga bilder blev det också som piggar upp oss som läser och tittar!
Du har alltid så fina och inspirerande bilder, tack för det!

Anonym sa...

Men så mycket läckra saker du gör!

Det är som att få en inspirationsvitaminkick varje gång man hälsar på! :-)

PetraO sa...

Jag älskar prickar - har du sett senaste katalogen från Stoff och Stil? - prickigt i mängder!