söndag, november 16, 2008

tillbakablixt

Jo, jag brukade ju sticka också, innan jag blev djup och åkte till brasilien och skrev texter om livet på ett assentamento. Nu fortsätter jag i och för sig att sticka här med, min ladysweater (vilket namn, hej 50-tal!) har fått små ärmar och lite kropp. Den blir nog fin. Den har en definitiv deadline den 16e december då jag åker hem igen, för jag har absolut ingenting som är varmt att anlända hem till norrlandsvinter i...
Men jag stickade lite i mjugg innan jag åkte iväg också. Två vänner har fått en knodd. knopp. bebis. telning. unge. son. Så jag skickade ett litet startpaket med hemliga pytteprojekt. Nu är de inte så hemliga längre, så här såg de ut:


Mössan har det här grundmönstret, men jag ändrade så att det inte blev en uppvikningskant, och så avslutade jag med en liten strupp (det ordet bara måste finnas i SAOL) bara för att det var roligt. Och gjorde den randig. Sockorna kommer härifrån, och vantarna härifrån. Allt är stickat i naturvit och grå alpacka. Mjuuukt.

Inga kommentarer: