söndag, september 07, 2008

Mmmmeå

Är en fin stad. Fina människor. Fina vänner. Fina kollektiv, igelkottar (kotte kotte), nätter, våfflor, black russian, medstudenter, ljud, björkar, hjullösa cyklar. Jag lärde mig spela poker och förlorade stort. Jag gick på en föreläsning och lånade ett halvt bibliotek. Jag smög mig ett myrsteg närmare veganismen och tänkte att jag aldrig mer ska stressa till bussen. Jag fyndade en prickig tröja och vackert garn på secon hand, ull i starkaste turkose, cerise och körsbärsröd.


Sen gick jag på favoritgarnaffären som hade möblerat om och bjöd på apbilligt bomullsgarn till february lady sweater. Modig som jag är blev det naturfärgat garn. Men det var ganska fiiint... Garnet heter kinnatextil cable och är ett tunt bomullsgarn som jag chansar på går bra att sticka dubbelt med. Härvorna på 200g kostade 50 kronor styck, vilket kvalar in detta garnköp på fantastiskt-bra-pris-listan. En liten student gläds åt det sammanlagda priset 150kr för 600g garn. Nu ska jag bara försöka låta bli att börja sticka på tröjan september ut så att projektet kan följa med mig till min höst och vinter i brasilien. Men en liten provlapp får det nog bli.

Inga kommentarer: