lördag, augusti 23, 2008

liten och brun


Ibland går det snabbt. Två dagar med stora stickor och tjockt garn bidde en liten liten tröja. En minisweater. Eller helt enkelt en boobholder. And I lööööv it. Det är mitt nya favoritplagg, alla kategorier. Varm, rolig, snygg, praktisk och brun (må den som har gjort testet på "dagens muffin" förstå). Jag stickade på stnr 5½ helt enligt mönstret och använde mitt fina vikingafårsgarn, 2½ av de tre nystanen gick åt, eller ungefär 125g. Mönstret var lite anarkistiskt oprecist och det funkade hur bra som helst. Jag gjorde ganska precis ungefär som det stod, men tog bort allt som var extra som puffärmar och drakkant. Aj lajk!

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Verkar vara en uppfinning som jag skulle ha gillat när jag ammade. (Ja det var lääääänge sen ...)

Elin sa...

Åh vad fin!
Blev avskräckt en gång när jag hittade mönstret eftersom det inbegrep puffärmar och pynt (jag tycker jag ser helt kocko ut i sånt) men det verkade vara ett sånt smart plagg..det föll mig aldrig in att den gick att göra utan ryschpycsh. Nu kanske kanske att jag också slår till..
Tack för inspiration!

Dödergök sa...

Åååå så fin din blev, nu blev jag ju bara så sugen på att göra en till som inte är kermitgrön och galen, eller orange och konstig. En i ull till hösten. Ditt garnval är helt fantastiskt.

Anonym sa...

Snyggt! Färgen på garnet är jättefin och själva modellen också! Dessutom verkar den praktisk :)

GO sa...

Hej! Jag har bott i Curitiba, i södra Brasilien, men jag minns ingenting, jag var så liten. Ska kanske till Brasilien 2009 om allt går i lås. Det är ju inte direkt gratis... :/

elenor sa...

praktisk, ekologisk och bruuuuun ftw!