onsdag, april 02, 2008

på gång

Oooohh, det är något nytt på gång och jag är försiktigt överförtjust. Det är stort, mjukt, blått -och kommer nog att vara färdigt lagom till att jag tar examen. Om så där tre-fyra år.
Det är såklart
thermal, och det känns bra över alla förväntningar att sticka en tröja igen. Min första och hittills enda egenstickade tröja var ingen übersuccé, och det tog liksom bort all entusiasm inför att sticka stora och tidskrävande saker utan att kunna byta storlek. Men allt detta är nu insvept i glömskans täta dimmor och jag slänger mig med huvudet före in i detta nya projekt. Garnet är perfekt färg (inte alls den märkliga knallblå variant som fotot hävdar utan mycket mer, ja, petrolfärgad...) och riktigt skönt i känslan, mönstret är hittills en piece of kaka och jag förtränger aktivt alla beslut det kommer tvinga mig att ta längre fram, och skapelsen växer sakta men säkert.
Jag tror att det kanske är möjligt att bli hooked on att sticka tröjor och koftor, titta in vackra Coraline jag hitade hos Ysolda (som förövrigt gör ofantligt snygga saker). Det får bli den nästa gång.


1 kommentar:

Cecilia N sa...

Var den rent av blå?! Jag upplevde den i aulans skumma sken som grön ...