fredag, februari 29, 2008

paket!

På februaris sista skälvande dag, efter en utmattande vecka, fanns det ett paket som väntade på mig... Och med barnslig förtjusning begav jag mig till postuthämtningen och fick hämta ut ett grönt och kläm-vänligt brev. Hemlispaket!


Och däri fanns både mjuka och hårda presenter. Först och främst ett entrådigt ullgarn i blå toner -hemlisen avslöjade att det är inhandlat på Åland. Finfint! Tack så mycket! Garn kan det inte bli för mycket av. Åland har jag aldrig haft chansen att besöka, men nu har jag fått en liten del av ön... Får se vad som kan tänkas stickas av det garnet i framtiden. Och så fanns ett litet vykort som också det var mjukt -sytt! Roligt, ett sånt har jag aldrig fått förut. Och sedan fanns det en hård klapp också, en liten bok vid namn "Not tonight darling, I'm knitting" och det var nog hemlispaketets största överaskning! Jag skulle aldrig ha köpt en sådan bok till mig själv, och just därför var det roligt att få en sådan. Jag är inte veckotidningstypen, men när det handlar om stickning ska det nog gå bra...

Tack kära hemlisvän! Ser redan fram emot kommande paket...

Inga kommentarer: