onsdag, januari 30, 2008

besök och tentajubel


Hemma hos mor och far har vi numera inte mindre än fyra ekorrar! Fina och vintergrå. Om man tänker bort att de äter fågelägg är de riktigt sympatiska små djur. Om jag inte trodde att de skulle bita mig skulle jag vilja hålla i dem.
Bara klappa lite..?

Det är fler än tvåbeningarna som tycker att korrarna är ganska spännande. Även om vi har lite olika skäl till det. Jag har till exempel inte så väldigt stor längtan efter att få sätta tänderna i dem. Det tror jag däremot att fisen har.


Ni kan för övrigt nu få titulera mig Fröken c, queen of the ancient greek verbändelser. Vi fick tillbaka tentorna idag och, ja, jag är nöjd. Nöjd nöjd nöjd! Shit så bra det gick. Det känns som ett bra omen eftersom även denna termin kommer att gå i grekiskans tecken.
Belöningen blir några vantvarv och sen läxa. Well, läxan är inte så mycket en belöning som en ren nödvändighet.

4 kommentarer:

Clara sa...

Vad snygga vantarna blir! Det var väldigt snyggt att sticka mönster i ljust och mörkt i samma färg, det ska jag nog också ta mig för. Grattis till den lyckade tentan också.

Strumpstickan sa...

Ekorrar är häftiga!

Anonym sa...

Oj,oj så vackra!!

Cecilia N sa...

Grattis till tentan!

Och snygga vantar!