måndag, juli 29, 2013

hemhemma


Nästan direkt från Italien gick resan vidare norrut, till mitt hem-hemma, alldeles fyllt med sommar, grönska, katter och familj att krama, projekt att kasta sig in i (vilket är en liten förklaring att det blev tyst här igen några dagar!) och -roligt roligt- ett besök i finaste Dal!

Där, precis på kanten till nationalparken, ligger Skuleskogens Pensionat och Café där jag ju för första gången får testa att sälja min keramik! Så det var allt lite extra spännande att få åka dit och höra lite om det har varit någon keramik som har fått följa med någon hem i sommar. Och det var det!


Sötast var berättelsen om det övernattande paret där maken kommit på att hustrun hade namnsdag nästa morgon och då smög sig ned sent för att fråga om det fanns något han kunde köpa som present till henne. Så till frukost på namnsdagen fick hon en nattljusstake med ljus och allt!

Det var lika fint som förra gången att komma till cafét, fika av det goda fikat och bara titta på fina tapeter och miljöer. Ett somrigare café kan jag nästan inte tänka mig där det ligger lite ensligt i skogen och med skira gardiner, pelargoner i fönstren och gamla möbler. Och så blir jag alltid glad i själen när man bara får betala i en burk, ingen personal som står vid kassan utan bara tillit till att alla vill väl!

Cafét har öppet tors-sön ända fram till 25 augusti, välkommen dit!

Inga kommentarer: