söndag, februari 14, 2016

räkna räkna

Jag räknar, ritar, skissar, upptäcker nya problem och möjliga lösningar. Tusen detaljer att ta ställning till. Det är svårt och jobbigt, och alldeles underbart.
 
Det ska bli en flerfärgsstickad kofta med rund/"nedsänkt" ringning fram men raglanärmar. Det har jag aldrig försökt mig på, och nu ska det stämma i flerfärgsmönster också. Och mönstret som ska gå jämnt ut mot knappkanter, efter ärmarnas avtag, mot raglanökningarna. Ser fram emot ett antal ad hoc-lösningar under stickningens gång...
 
 
Mönstret är direkt superinspirerat/taget från Pinneguris fantastiska vinterstorm, med en klassisk norsk stjärna i huvudrollen. Älskar de färger hon använt, den rostiga randen genom dem.
 
Jag plockade fram rostrött kampes och gråblått spinni från Isagen som får hållas dubbelt. Och säkert inte kommer räcka hela koftan ut (men den dagen den sorgen). Som grundfärg ville jag ha riktigt riktigt ljusgrått garn och beställde Kampes ljusgrå som visade sig vara lite mörkare än jag trodde. Men jag har bestämt mig för att det kommer bli bra.
 

1 kommentar: