lördag, november 07, 2015

stress och monogami

Nejmen här var det ju inte så livat!
Jag har haft praktik på gymnasiet de senaste veckorna, och den här veckan och två till unnar jag mig själv att både ha heltidspraktik och halvtidsvikariat, så det är ju... en del.

I slöjdvärlden så har jag monogamstickat på den väldigt bruna julklappen så pass bra att den faktiskt är helt klar! Det blev garn över eftersom jag tänkt helt fel i beställningen, men det är fint garn och ska nog komma till användning framöver. Kanske en mössa? Eller barntröja? Får se. Julklappsstickningen har varit perfekt för stressad själ, ett monotont upprepande mönster bara runt runt. Skönt.


Och så har jag därefter monogamstickat på nolas slippers. Par nummer ett är klart, par nummer två på god väg. Så jädra jädra sköna! Och även det ett bra projekt när stressen fladdrar i bröstet. Visar upp dem ordentligt någon gång.

Som bonuslyx stickar jag i garn jag färgat själv med färglav. Det är ett lite magiskt garn, när det ligger i härva och nystan tycker jag att det är skitfult och har varit på vippen att stjälpa av det till myrorna. Men så fort jag stickar i det tycker jag att det är så himla fint. Magi!

Inga kommentarer: