torsdag, oktober 10, 2013

clownsockar


En vän skulle sticka sitt första par sockar och ville ha sällskap genom mönstret, så jag hängde såklart på! Mitt första par sockar som är stickade från tån upp blev ett clownigt par i udda garnrester.

Det var kul att testa den modellen, men jag kom snabbt fram till att jag inte gillade den. Jag förstår det praktiska i att kunna sticka upp garnet till sista snutten genom att börja vid tån, men ja, jag gillar inte hur den sitter på foten och hur den avslutande resåren blir. Så det blir nog inga fler par av den här sorten i den närmsta framtiden. 

Mönster: Vet tyvärr inte var det kom ifrån, min kompis hade det på ett papper
Garn: Lite Järbo sock, kampes tvåtrådiga mörkgrå och en snutt rött tjockt sockgarn
Stickor: nr 3

2 kommentarer:

josefine sa...

Även om de inte satt så bra så var de i alla fall ruggigt snygga!

Annika sa...

Jag håller med Josefine, sjukt snyggt färgval!