söndag, juli 15, 2012

borta / hemma


Nu är jag hemma i Uppsala, ryggsäcken tyngd av sju kilo keramik. Samtidigt var att lämna Capellagården att åka hemifrån.

Det har varit två fantastiska, roliga, lärorika och otroligt intensiva veckor på kanske Ölands vackraste plats och Sveriges vackraste skola. Gamla stenhus med klätterrosor, honungsrosorna som doftade om nätterna, den ljusa stora keramikverkstan där jag drejade och drejade fram till midnatt.

Jag har lärt mig så mycket och träffat härliga människor. Och det var med begynnande abstinensbesvär som jag satte mig på den kroniskt sena bussen in till Kalmars tågstation. Hur ska jag hitta en verkstadsplats i Uppsala? 


1 kommentar:

Paula sa...

Hej! trevlig blogg! Kul att läsa om kursen på capellagårnden! Sökte själv till den men kom ej med, så jag gick en vecka uppe i Leksand istället! Den var också väldigt lärorik!