måndag, oktober 10, 2011

landad

Jag har landat och är inte så trött som jag borde efter alla timmar på flyg och flygplatser. Det här med halvtomma flygplan är ju inte en bra grej miljömässigt, men herregud så ljuvligt när jag hela vägen från Manila fick en hel 3-rad för mig själv och kunde ligga ned och halvsova alla de där långa timmarna.

Nu sitter jag hemma i fåtöljen, lyssnar på Annika Norlin, dricker te och tittar på allt som jag har packat upp ur väskan, alla fina saker som jag har fått med mig hem. Det är ull och keramik, skor och sockar, lite pysselgrejer och annat som lyfter livsandarna. Som väldigt (väldigt!) billig gin och rom från Manila. En flaska inhemsk rom för 5 kronor. Det gick ju liksom inte att inte köpa det.

För att fortfarande hålla uppe nån sorts fasad av vilken sorts blogg detta är kommer här det senaste handspunna garnet som inte hann bli bloggat innan jag reste ut. Det är ca 60g finull från Vifflas mosters får, om jag minns rätt, vilket blev prick 100m tvåtrådigt garn. Väldigt mycket får luktade det under spinnandet, och efter ordentlig tvätt är det fortfarande en hel del lanolin kvar i det, men det känns bara ganska trevligt.

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

å la la så fint det blev