onsdag, april 20, 2011

egen härd

Tillbaka i min egen verklighet. Till där små gröna saker exploderar upp ur krukorna och där vårsolen ger mig fräknar. Till där jag kan sitta och andas och lyssna och bara vara ensam en stund. Kurserna är fantastiskt roliga, men efter dem är jag så socialt mätt att jag bara vill gå runt hos mig själv, tänka och sova middag på gröna soffan.


Våren gör mig glad och varm och lite diffust stressad. Vi ska ha ett litet trädgårdsland, jag och min kollektivkombo, för första gången. Jag känner redan lätt panik över alla duktiga som redan varit ute och kraffsat och sått. Men jag tar en kopp te till, tänker att det blir när det blir och definitivt inte före påsk. Funderar lite på om jag känner någon hantverksinspiration. Några nystan måste ju få följa mig norrut över helgen.

Inga kommentarer: