söndag, mars 13, 2011

på papperet


Keramikkursens sjunde och sista gång var i onsdags, och det glaserades vilt. Till veckan är sakerna brända och redo att tas hem, och det ska bli så grymt spännande att se dem alla! Innan de är brända är glasyren matt och pulvrig och i helt annan färg än när den kommer ut blank och klar på andra sidan bränningen.

Kursen har varit fantastiskt rolig, och idéerna vill inte ta slut. Så jag tar helt enkelt och går en omgång till, med början, tja, nu till veckan. Hej, leran, nu är det du och jag igen.

2 kommentarer:

nitsirk sa...

Hej fröken c! Du gissade rätt i min ordlek så om du mejlar din adress till mig på nitsirk (a) 3mail.se så kommer det ett litet pysselpaket på posten :)

Kul att läsa din fina blogg, jag har inte hittat den förrän du lämnade en kommentar!

Ulrika sa...

Kör hårt! Träning lönar sig!