lördag, mars 27, 2010

tråkigt!


Det är nästan hur tråkigt som helst att vara förkyld. Huuuuur trråååkigt som helssst. När man liksom är förkyld så där lätt och lagom. Inget dramatiskt som väcker ömhet och sympati hos ens medmänniskor, men inte så lite att man bara kan förtränga det.

Förkylning är sjukdomarnas motsvarighet till att skära sig på papper. Ett ynkligt litet skärsår som genererar så mycket svid att det borde skämmas. Vilket lustigt nog är vad man själv gör när man kommer på sig själv med att klaga över sitt minimala sår och önska sympati. *önskar sympati*

Jag har grävt djupt ned i projektkorgen i en ansats att göra klart något gammalt innan jag börjar nytt. Upp kom ett nystan och en ensam socka, som jag hoppas snart har fått sin (två år yngre) maka.

6 kommentarer:

Viffla sa...

Åh, jag förstår precis hur det är! Förmodligen är det för att jag också är sådär lagom lite förkyld och tycker väldigt, väldigt synd om mig själv. Lycka till med sockan - det är ju trots allt ganska vanligt att mannen är äldst i förhållandet... ;)

tycker
L

sinneskatten sa...

Krya på dig!

Sju sorters garn sa...

Krya på dig och lycka till med sockan!

Cecilia N sa...

Krya på dig.

Linda sa...

Krya på dig <3. Vilken underbar liknelse med pappersskadan, klockren =)

Heidi sa...

Jag känner med dig, men då är jag ju förkyld själv också.... Krya på dig och sockorna blir fina