torsdag, december 04, 2008

klapp på axeln

Jämarns. jag är mycket mer flitig än jag trott. Undertecknad fältstudent har sedan fältstudiens start för 5 veckor sedan (de tre första språkskoleveckorna var mest en dimma av konjugationer, stränder och drinkar) skrapat ihop 19 intervjuer och 30-40 spridda röster från besökta ställen och grupper. Och jag som tyckte att här blev det minsann inget gjort. Varför hade jag inte nån som sa till mig att -du, du jobbar ju bra som en gnu!, det hade känts skönt.
Jamen då tar jag ledigt nu då?

5 kommentarer:

elenor sa...

Kära du, du jobbar bra som en GNU! :)
Chilla lite, you earned it. Och kom och lär mig allt om portugisiska sen.

Anna sa...

"Varför hade jag inte nån som sa till mig att -du, du jobbar ju bra som en gnu!"

Kanske för att det inte finns så många gnuer i Brasilien? :)

Jag tycker du ska känna dig nöjd med det du redan gjort!

Jonas A sa...

Du har jobbat jättebra, alla är imponerade. Kom hem nu, jag saknar dig.

Storasyster sa...

Jag håller med. Nu får det räcka. Kom hem nu!

Emma Nordung sa...

Gnuerna finns överallt. Det gäller bara att vilja se dem.