fredag, december 07, 2007

seger

moahahahahaaa! I have mastered flickr! Och ingen, ingen, ska komma här och säga "det var väl inte så svårt. För det var det. Faktiskt.
Nästa utmaning är att kunna lägga in en bild som samtidigt är en länk i sidomenyn på min blogg. Detta har också visat sig ligga över min tekniska nivå. Hjälp mottages tacksamt från dig du tekniska människa och bloggproffs.

För att fira mina flickrframgångar kommer här en liten kavalkad på mina projekt som just nu dinglar från stickorna;




Kalenderstickningen
Igår var jag helt övertygad om att det skulle bli en tomte, att det där vågiga i stickningens början var tomtens skägg. Men idag började tomten få ett väldigt långt ansikte med knottror i mitten, så det börjar kännas som att något i mina föraningar inte stämmer.








Min flyktkorg
Börjar bli ganska stor nu.
Den föddes eftersom jag köpte en massa konstigt secondhandgarn som visade sig inte vara så trevligt att göra kläder av .så då blir det korgar istället! Men de luktar lite småskumt.





Proletärtossorna! In all their... glory?
Det är egentligen inget sådär jätteproletärt över dem (ber om ursäkt för all eventuell ångest och besvikelse det här bidrar till). De är färöiska tossor som började stickas när jag inte kunde låta bli att köpa upp secondhandaffärens hela garnförråd och då fick med ett nystan (mer typ ett kvarnhjul) tjock ull i härligt dassig brun färg. Kvarnhjulet väckte allmän munterhet hos mina vänner som tyckte att det var ett riktigt proletärgarn -hence the name "proletärtofflor"...



Stalin, my friend.
Julklapp till kommunistpryls-tokiga lillebror. Det ska bli ett kuddfodral, och det blir nog stort nog att passa en 50x50 kudde.
Igår på syjuntan hann han få en näsa också.




That's all for today folks! Ikväll blir det glöggkalas med monsterlussekatter i långpanna och sen inflyttningsfest hos vännen e.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Gillar dit kuddfodral,de är så tufft, lillebror blir säkert nöjd med den presenten.
Ha en go lördag på dej, Eva.

Clara sa...

En stickad stalin, vad underbart! Får man fråga vart du fått tag på mönstret?